20 Nisan 2015 Pazartesi

MİS GİBİ KURABİYELER...


Mis Gibi Kurabiyelerimiz…
Biz yine araştıra araştıra konusunda en iyi diyebileceğimiz kişilerle buluşturduk çocuklarımızı.
Bu hafta “Mutfak Atölyesi” ne katıldılar çocuklarımızı.
Neden bilmiyorum kız veya erkek çocuk fark etmiyor; çocuklar mutfakta vakit geçirmeye ve özellikle kurabiye yapmaya hatta kek yapmaya pek hevesliler.
Cihangir’de çok sıcak keyifli bir mekanın konukları olduk bu hafta. Eğitmenimiz Ulya Can bizi çok sıcak karşıladı. Çocukların konsantrasyonlarını bozmamak adına eğitmenimize çocuklarımızı emanet ederek atölyeden ayrıldık. Arada ne yaptıklarını merak ettiğimiz için teker teker camdan seyretme imkanımızda oldu:)
Önce eller yıkandı, özel kıyafetlerini giymeleri konusunda yardımcı oldu Ulya hanım. Tam 2,5 saat süren atölye çalışmasında sokağa kadar çıkan nefis kurabiye kokuları bizi çok keyiflendirdi. Çocuklar hem çok eğlendiler, hem gerçekten karışımlar yapıp bir şey yaratma konusunda tecrübe edindiler. En keyif aldıkları nokta bizlere ikram ettikleri andı sanırım. Ulya Hanımı o kadar çok sevmişler ki yol boyunca anlattılar. Neler öğrendiklerini anlatmaktan yoruldular. en önemlisi eve gidince paketlerin üzerindekileri okuyup, "artık bunu almayalım" demeleriydi:))
Ama bu atölye çalışmasını tercih etmemizin en önemli nedeni; çocukların beslenme konusunda da mini bir eğitim almalarıydı. Paketli gıdaların üzerinde yazan zararlı maddelerin ne olduğunu ve hangilerini yemeleri konusunda bilgi aldılar.
Anne olarak istediğiniz kadar anlatın, konunun uzmanı ve çaktırmadan verilen bu eğitim bizim için çok faydalıydı.


Bu atölyede birbirinden değerli eğitmenlerin verdiği farklı çalışmalar var, biri mutlaka sizin çocuğunuz için de uygundur.


Tabi bu güzel hafta sonu sadece böyle çocukların eğlenmeleriyle geçmedi. Çocukları tam da “Çocuk Atölyesi” nin karşısında yer alan mini bir kafede bekledik. Adı “Küçük Kurabiye Dükkanı” (https://www.facebook.com/kucukkurabiyedukkani). Minicik, sıcak, nefis tatları olan bir mekan. Bir kahve içmek için oturmuşken,” fırından ilk ne çıkacak” diye merakla bekleyip, her çıkandan birer tane denedik. Yetmedi yanımızda küçük birer paketle çıkmış bulduk kendimizi. Sahibi hanımefendi çok kibar ve sevecen bir bayan. Bir yandan bizimle ilgilenip çayları tazelerken bir yandan da nefis tatlarını fırına veriyordu. 
Denemenizi öneririz….

3 yorum:

  1. :) Ulya benim canım dostum.. Ben de oğlumlu inşallah 23 nisan da etkinliğe katılıcam çok heyecanlıyım. keyif almanıza çok mutlu oldum :)
    mutlu haftalar diliyorum
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  2. Funda Hanım,
    Harika yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Arel, Ecrin, Nehir ve Hasan'la çalışmak benim için de çok keyifliydi. Her söylediğimi dikkatle dinlediler, gayretle yapmaya çalıştılar, çok bilinçli çocuklar. Ben de size ve sizin nezdinizde diğer annelere, öncelikle çocuklarınıza gösterdiğiniz özen ve ilgi için sonra da atölyemizi tercih ettiğiniz teşekkür ederim. Sevgi ve emekle büyütülen çocuk hemen belli oluyor.
    Sevgiler
    Ulya Can

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda Hanım'ın güzel yorumları üzerine ekleyecek fazla birşey bulamadım, tüm düşüncelerimize tercüman olmuş, teşekkürler... Ulya Hanım'a ayrıca teşekkür ederiz. herşey harikaydı.

      Sil